18 października 2014

Polska przyroda



 Źródło:www.tvr24.pl

Od kilku tygodni zmuszam się, by coś pisać na blogu. Mam dziwny czas, z jednej strony mam dużo zajęć i sporo pomysłów na posty, a z drugiej nic mi się nie chce. Ostatnio mam strasznie dużo myśli. Pozytywnych myśli, dołujących myśli, wirujących myśli. A mówią, że myślenie nie boli..

Ale nie będę Was zamęczał swoimi problemami i przemyśleniami. Napiszę o czymś pozytywnym

Polska przyroda. Jest w czym wybierać. Podobają mi się piaszczyste plaże nad Bałtykiem. Lubię otwarte morze, szerokie plaże, szum wiatru, wysokie fale. 
Lubię góry. Skaliste, wysokie Tatry, zielone, soczyste Bieszczady. Nigdy nie byłem w Sudetach, mam nadzieję, że kiedyś je też przejdę.
Nie przepadam za jeziorami, chociaż kilka razy byłem na Warmii i Mazurach. 
Chciałbym kiedyś odwiedzić Bory Tucholskie, Białowieski Park Narodowy.
Jest tego strasznie dużo. Polska ma ogromną ilość gór, rzek, jezior, lasów, plaż. Każdy, nawet najbardziej wybredny znajdzie coś dla siebie.

40 komentarzy:

  1. U mnie nastał podobny okres w głowie, ale ja na odwrót by mniej myśleć o wszystko zaczęłam intensywniej zajmować się blogiem, rzuciłam inne męczące mnie rzeczy online i zajęłam się blogiem, bo wcześniej nie chciało mi się nawet komentować.
    Zamierzam też zacząć regularnie ćwiczyć w klubie, jak kiedyś żeby zająć głowę i myśli czymś innym, a uwolnić endorfiny szczęścia jak to się mówi ;) tylko muszę pokonać tego lenia i ponownie wpaść w rytm.

    Co do krajobrazów to faktycznie Polska jest piękna i jest mnóstwo takich miejsc, w których się nie było i warto je zobaczyć. Czasami niestety nie docenia się własnego kraju i szuka się szczęścia i piękna za granicą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że chcesz zacząć ćwiczyć. U mnie jest podobnie z tym myśleniem. Kiedy pływam, to nie myślę zupełnie o problemach, a moje myśli stają się czystsze.
      Co do Polski, to prawda. Wielu ludzi nie docenia przyrody w swoim kraju, a mamy naprawdę sporo skarbów:)

      Usuń
  2. dlatego tak bardzo kocham Polskę. można tu znaleźć tyle cudnych miejsc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, świetnych i pięknych miejsc w Polsce nie brakuje:)

      Usuń
  3. W Polsce jest wszystko! Góry, plaże, jeziora, jaskinie, pagórki i inne. Rozmaitość!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Austria, Czechy czy Węgry nie mają morza, Anglia ma morza pod dostatkiem, ale nie ma wysokich gór.
      W Polsce mamy wszystko:)

      Usuń
  4. Przyroda jest piękna, niekoniecznie tylko w tych najbardziej okrzykniętych miejscach. Jest wokół nas.

    Pozdrawiam
    Andrzej Rawicz (Anzai)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet te znane miejsca są często dzikie. Na przykład Bieszczady. Lubię je, bo nie ma tam tabunów turystów, a przyroda w dużej części jest niezmieniona przez ludzi.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Myślenie boli, jedynie działanie może być remedium. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Gdy biegamy, pływamy, piszemy czy pracujemy, nie mamy w głowie negatywnych, natrętnych myśli.
      Uściski:)

      Usuń
    2. Pozdrowienia, jak samopoczucie
      ?

      Usuń
    3. Samopoczucie przeciętne, ale nie jest też najgorsze.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. O dłuższego czasu mam podobnie, dlatego u mnie na blogu z postami licho. A myślenie potrafi boleć i to bardzo. Dowodem na to jest i nasz naród i rząd ;)
    Co do uwielbianych, to bezwzględnie morze :) Bez względu na porę roku :) Kiedyś jak weszły mapy google earth i możliwość sparków obeszłam wszystkie nadmorskie miejscowości w kraju i na świcie jaki mi do głowy przyszły. I mogła bym tak w kółko realnie i wirtualnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozwól, że o polityce nie będę nic pisał (chociaż interesuję się i jestem na bieżąco). ;)
      U mnie na pierwszym miejscu zdecydowanie góry, na drugim może morze.
      A te mapy, to rzeczywiście świetna sprawa. Przynajmniej wirtualnie możemy sobie pozwiedzać:)

      Usuń
  7. Cudze chwalicie swego nie znacie :)
    Mamy szczęście, że żyjemy w kraju, w którym jeśli chodzi o krajobrazy to mamy wszystko, góry, doliny, morze ale również te 4 pory roku, nie jest u nas ani cały czas zimno ani cały czas ciepło. Dzięki temu możemy np. góry podziwiać zarówno usłane śniegiem jak i pokryte cudną zielenią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, nie dość, że mamy świetną przyrodę, to jeszcze mamy cztery pory roku. Dołującą jesień, mroźną zimę, słoneczną wiosnę i ciepłe lato:)

      Usuń
  8. Znam to uczucie... Czy to jesień tak na nas wpływa?

    P.S. Nominowałam Cię versalite blogger avart czyli '7 faktów o mnie' http://networkerka.blogspot.com/2014/10/versalite-blogger-avart-czyli-7-faktow.html Zapraszam do zabawy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to raczej nie jesień. Mam ostatnio parę wkurzających i dołujących powodów, mam też parę radosnych przeżyć i dlatego tak mi się wszystko miesza w głowie..

      Dzięki za zaproszenie, ale nie biorę udziału w takich zabawach. Raz, że nie przepadam za takimi łańcuszkami, a dwa, że mam ostatnio mało czasu i rzadko w ogóle wchodzę na swój blog.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Ja też mam tak czasami, że chciałabym mieć taki mały wyłącznik myślenia, a jeszcze lepiej reset :)
    Chyba na łonie natury można się trochę wyciszyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie byłoby mieć taki wyłącznik myślenia. A rzeczywiście, przyroda sprzyja wyciszeniu i czystszym myślom:)

      Usuń
  10. Kocham przyrodę, naturę w każdym wydaniu - nawet pustynia ma swój urok :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pustyni jeszcze nie byłem, chociaż w Polsce też ją mamy;)

      Usuń
  11. Oj mamy wiele pięknych miejsc w Polsce, o niektórych istnieniu nawet nie wiemy..
    Pozdrawiam i życzę jak najwięcej pozytywnych myśli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiemy, a to tylko świadczy, jak ich jest dużo.
      Dzięki i również pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Sudety i Bory Tucholskie zaliczyłam. Nawet mi się tam podobało, nie powiem ;-) Za to od paru lat chodzą mi po głowie Mazury i zawsze jakoś tak wychodzi, że ostatecznie tam nie jadę. Ale kiedyś to się w końcu zmieni. To moje takie: must see :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Borach Tucholskich chciałbym być ze względu na przyrodę, a Sudety mi się marzą, bo nie dość, że są tam świetne góry, to jeszcze niemieckie tunele i budowle z czasów II wojny światowej.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Puszcza Notecka jest piękna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy tam nie byłem, ale skoro tak piszesz, to na pewno warto:)

      Usuń
  14. Widać po Tobie brak weny...
    Nie martw się, mam ostatnio bardzo podobnie. Mówiąc skrótowo: nie dzieje się nic ciekawego o czym mógłbym pisać, a nie chciałbym w kółko powtarzać tego samego.
    Ale masz rację: polska przyroda jest piękna
    Pozdrawiam
    Prince Of Pain
    www.angelofmysteris.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie sporo się ostatnio dzieje. Trochę złego, trochę dobrego. Ale jakoś tak ciężko mi zebrać myśli i coś mądrego napisać..
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Ja porzuciłem starego bloga i od trzech tygodni piszę na nowym. Codziennie. Od dwóch tygodni co najmniej tysiąc słów dziennie. Czasami zmiana wychodzi na dobre.

    Co do polskiej przyrody, uwielbiam. Niestety jakoś nie podróżuję zbyt często i muszę się zadowolić łódzkimi widokami. Marzy mi się w końcu pojechać w góry i przez tydzień lub dwa samotnie w nich medytować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję i życzę realizacji na nowym blogu:)

      Ja bardzo lubię góry, ale z różnych powodów spędzam tam przeważnie tylko kilka dni w roku. Co do medytacji, to jestem samotnikiem i nie przepadam za nowymi gadżetami, ale chyba nie chciałbym medytować przez tydzień albo dwa. Ciężko by mi było tak długo wytrzymać..

      Usuń
    2. Wystarczy dwadzieścia minut dziennie i zobaczysz ogromną różnicę ;P

      Usuń
    3. Kiedyś często się modliłem, więc mam doświadczenie w medytacji;)
      Ale od kilku lat jakoś w ogóle mnie nie ciągnie do modlitw czy medytacji. Może kiedyś..

      Usuń
  16. Masz rację, Maks, Polska jest piękna, co nie przeszkadza niektórym naszym rodakom mieć kompleksy i postępować wedle powiedzenia: Cudze chwalicie, swego nie znacie ;-) . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma..
      Kiedyś myślałem, że w Polsce jest syf i dziadostwo, ale pojechałem na wakacje do Grecji (w końcu kraj bogatszy i bardziej słoneczny niż nasz), i tam dopiero jest porażka.
      Mamy z czego być dumni:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  17. Bo to nawet o miejsce nie chodzi :)
    Kiedy widzisz ptaki, wschód lub zachód słońca, księżyc i inne cuda codzienności, kiedy mówisz ale to piękne, pamiętaj że to zawsze tam było :)
    Nie mam foto bloga ale w ostatnim artykule dałem kilka zdjęć z nad naszej jak to niektórzy mówią kałuży ze śledziami... Mnie tam się podoba, zapraszam : http://bezzniewolenia.blogspot.com/2014/10/wiecej-nie-zawsze-znaczy-lepiej-czyli.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, mamy wokół sporo pięknych miejsc, nawet tam, gdzie mieszkamy, a często tego nie doceniamy..

      Usuń
  18. Czasem są gorsze dni, ja też takie miewam. Jakoś myślałam, że jak nie będę już pracowała, więcej będę pisała, ale na razie mi to nie wychodzi :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałem o tym niedawno na blogu, że paradoksalnie im mamy więcej zajęć, tym więcej energii.
      Życzę Ci powrotu weny twórczej:)

      Usuń