11 sierpnia 2014

Idealne góry dla początkujących - Pieniny




Mamy sierpień. Wakacje powoli dobiegają końca, ale jeszcze sporo osób jest na urlopach, sporo dopiero planuje wakacje. Dlatego ten post będzie o tematyce letniej, a że lubię góry, to będzie o Pieninach. Były już wysokie Tatry i średnie Bieszczady. Pieniny są dość niskie. Dlatego są idealne dla początkujących. Oprócz tego, że można chodzić po górach, w Pieninach można też spłynąć Dunajcem w kajaku albo w łódce z flisakami. Możemy też pozwiedzać pienińskie atrakcje np. zamki w Czorsztynie i Niedzicy.

Najwyższy szczyt Pienin to Trzy Korony. Ma tylko 982 m.n.p.m., (czyli jest prawie 2 razy niższy od osławionego Giewontu) ale widok z niego jest kapitalny. Widać to na zdjęciu:)

34 komentarze:

  1. Wczoraj/ dzisiaj w drodze powrotnej napatrzyłam się na cudowne góry. Przez ostatnie dwa tygodnie pływałam w morzu i jednocześnie też podziwiałam górskie widoki. Góry są po prostu piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce, niestety, tak nie mamy - morza koło gór.
      Ale mamy i morze, i góry, a gór jest całkiem sporo i jest co zdobywać i podziwiać:)

      Usuń
  2. "Tylko" 982?! Dla mnie Łysa Góra (594) to już za wiele:)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię wyższe góry, chociaż oczywiście Mount Everestu nigdy nie zdobędę;)

      Usuń
  3. Obiecałam sobie, że kiedyś (raczej w tej nieco bardziej odległej przyszłości) wybiorę się na tak bardzo polecany przez górali spływ Dunajcem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie płynąłem tym spływem, ale sporo ludzi korzysta z tej atrakcji i pewnie warto:)

      Usuń
  4. Jak dla mnie góry jednak muszą być wysokie oraz skaliste - dopiero wtedy czuję ich majestatyczność, ale widok, który zamieściłeś jest faktycznie piękny. Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę góry skaliste jak Tatry. Ale widok z Trzech Koron zrobił na mnie ogromne wrażenie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. kocham góry, we wrześniu znowu jadę je odwiedzić... :-)

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przeważnie jeżdżę w góry właśnie we wrześniu, bo jest jeszcze ciepło, a nie ma już tylu ludzi, co podczas wakacji.
      Życzę Ci udanego pobytu w górach:)

      Usuń
  6. A już myślałam, że zdjęcie własnoręcznie zrobione ;-)
    Jako dziecko byłam w Pieninach, ale jak to dzieci mają w zwyczaju - wiele zapomniałam i nie wiem czy mi się podobało, czy też nie. Pamiętam jedynie, że załapałam się na spływ Dunajcem i skoro pamiętam, to musiało to być wspaniałe przeżycie :-)
    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłem tylko raz w Pieninach, góry same w sobie niezbyt mi się podobają, ale widok z Trzech Koron jest świetny, i dla samego widoku ze szczytu warto tam być:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. byłam tam dwa razy :) uwielbiam to miejsce. Marzą mi się Tatry, ale nie wiem czy fizycznie dałabym radę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie dałabyś radę:) W Tatrach jest sporo szlaków w dolinach i sporo średnich szczytów.

      Usuń
  8. Wnioskuję, że zapewne musiałeś być w Pieninach :)
    Cóż, ja niestety nie mogłem w tym roku zbytnio pozwolić sobie na jakiś wyjazd rekreacyjny, ale cóż... Może w następnym :)
    Pozdrawiam
    Prince Of Pain
    www.angelofmysteris.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w tym roku też jeszcze nigdzie nie byłem, jakiś urlop będę miał, ale nie wiem, czy uda mi się pochodzić po górach.
      W Pieninach byłem tylko raz, bo jednak zdecydowanie wolę Tatry.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. To się nazywa "Pieniny w pigułce" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze lubiłem pisać krótko, zwięźle, i na temat:)

      Usuń
  10. super! kocham góry ale najbliżej mi do tatr :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie mentalnie też najbliżej do Tatr:)

      Usuń
  11. Jeju, jak ten czas szybko leci.. niedawno się wakacje zaczęły, a tu już czytam, że niebawem się skończą.. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie szybko..
      Ale zostały jeszcze 2 tygodnie i może je dobrze wykorzystać:)

      Usuń
  12. Widok faktycznie cudowny :)
    Wciąż czekam na jakiegoś posta, żebym mogła napisać, to co juz dawno chcę Ci napisać, ale żeby było na temat. Nie doczekałam się, więc będzie nie na temat :) Jesteś genialny, jak Ty to robisz? Piszesz krótkie i jednocześnie ciekawe oraz treściwe posty. Czy to my kobiety mamy tendencję do rozwlekania tematu ? :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za miłe słowa:)
    Myślę, że każdy ma jakieś talenty. Jeden ma świetny głos, inny zdolności aktorskie, jeszcze inny świetnie gotuje. Ale niewielu osobom udaje się rozwinąć swoje talenty i na nich zarabiać..
    Umiem pisać krótko, zwięźle i na temat. Wierzę, że kiedyś wykorzystam ten talent.
    Niestety, to o czym piszesz, że jest genialne, gdzie indziej uchodzi za coś złego. Od nauczycieli w szkole słyszałem, że moje wypracowania i prace są za krótkie, a od szefowej w pracy słyszę, że piszę zbyt lakonicznie. Ale ważne, że Wam, blogerom to się podoba:)
    Co do rozwlekania tematów, to wiele kobiet ma taką tendencję. Ale niektórzy faceci też tak mają.
    Ważne, by pisać tak, żeby ktoś chciał to czytać. Ja lubię czytać Twoje posty:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że lubisz czytać moje posty :)

      Usuń
  14. Nie byłem w Pieninach, ale swoim wpisem zachęciłeś mnie do wpisania tych pięknych gór w program przyszłorocznych wypadów :) W tym roku niestety już się nie uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zachęciłem do odwiedzenia Pienin:)

      Usuń
  15. To ja jestem w pobliżu - Zawiercie. Jutro idziemy na zamek w Ogrodzieńcu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No może trochę przesadziłam z tym pobliżem, w Pieninach jeszcze nie byłam.

      Usuń
    2. W Pieninach też są fajne zamki do zwiedzania:)

      Usuń
  16. Byłam w Pieninach.
    Super klimatyczne miejsce <3
    I rzeczywiście warto pozwiedzać te zamki. Magia :)

    http://pozytywizja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię zwiedzać zamki, chociaż góry zawsze są na pierwszym miejscu, a inne atrakcje - przy okazji:)

      Usuń
  17. W Pieninach nie byłam od lat. Za to do dziś pamiętam piękne pstrągi w Dunajcu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dunajcem nigdy nie płynąłem, ale może kiedyś będę miał okazję:)

      Usuń