1 grudnia 2013

Jak żyć?



Kiedyś myślałem
życie jest czarne albo białe
teraz wiem że jest szare
nie ma doskonałych ludzi
ani doskonałych drogowskazów
coś się kończy coś się zaczyna
coś się pojawia coś znika
są chrzty komunie śluby pogrzeby
wiele z nich nie ma
dużo wspólnego z wiarą
są różne filozofie religie
niepowtarzalni ludzie różni jak
kamyki liście ziarenka piasku
są różne myśli nie wiadomo
które są dobre które złe
które zdrowe które chore
jakoś się żyje różnie się żyje
Ważne jest to żeby
w tym szarym życiu
było jak najwięcej pięknych chwil
żeby było co wspominać
w trudnych chwilach
i wiedzieć że warto żyć

27 komentarzy:

  1. Życie nie jest takie łatwe i masz rację, że musimy sobie jakoś radzić by żyć w szarym świecie, by dawać sobie radę i kiedyś mieć co wspominać, być zadowolony z tego jak to szare życie przeżyjemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, życie nie jest łatwe. Ale ważne, żeby tak żyć, aby mieć co wspominać i nie mieć poczucia, że je przegraliśmy.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Zycie nie jest ani czarne, ani biale, ani nawet szare! Jest kolorowe. To my mamy kredki i uzywamy jakich chcemy! Czarna kredke wyrzucilam, coby mnie nie kusila! ;) Pozdrawiam goraco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję, że Twoje życie nie jest czarne:) Z tymi kolorami chodziło mi o to, że życie nie jest beznadziejne(czarne) ani idealne(białe) tylko szare (czyli zmieszane czarne z białym).
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. mądre stwierdzenia.. i najśmieszniejsze jest to, że nikt nie da nam przepisu na życie, na to jak żyć. Sami musimy wypracować sobie swój własny sposób, najlepszy, taki, który da nam szczęście..
    Pozdrawiam =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest właśnie ciekawe, że są tysiące mądrych książek, miliardy ludzi, a tak naprawdę sami musimy znaleźć sposób na przeżycie swojego życia i nikt nam nie powie jak żyć..
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Życie jest pełne tej szarości a na pytanie "jak żyć?" każdy sam musi znaleźć odpowiedź, choć to wcale nie jest takie proste, wręcz przeiwnie - bywa bardzo trudne. A w złych chwilach trzeba wspominać te dobre, bo to pomaga przetrwać gorszy czas i zebrać siły na dalszą walę o to, aby tych szczęśliwych chwil było jak najwięcej.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podpisuję się w całości pod tym co napisałaś:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A mi się wydaje, że życie jest czarne, albo białe. Szare albo błękitne. A do tego bywa wielobarwne, stosowane, turkusowe, lawendowe, słoneczno-żółte lub granatowe - podczas bezsennej nocy...

    I to jest w nim piękne, że nie jest jednoznaczne, jednobarwne, jednowymiarowe.

    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawda, najważniejsze, że życie nie jest jednobarwne i jednowymiarowe, bo byłoby strasznie nudne..
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czym bardziej my sami jesteśmy barwni i wielowymiarowi, tym bardziej takie jest nasze życie :-)

      Dlatego tak ważna jest samoświadomość, praca nad sobą i pewna dawka takiej pierwotnej naturalności, która dodaje nam kolorów na policzkach :-)

      Usuń
  8. Podoba mi się - nie ma doskonałych wskazówek - o tak! świetnie napisane, ja jestem pod wrażeniem ;)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety każdy musi uczyć się na własnych błędach, tego jak żyć..
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. 'Ważne żeby było co wspominać w trudnych chwilach... Sama zawsze tak mówię kiedy nachodzą mnie chwile zwątpienia w świat i mój sposób realizacji w nim... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak samo. Dlatego ważne, żeby mieć jak najwięcej miłych przeżyć, które można wspominać.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. piękne są Twoje wiersze, ale to, co mnie w nich urzeka, to prawda i taka uczciwość wypowiedzi, nie ubarwiasz, nie koloryzujesz, jesteś szczery, akcentujesz to, co faktycznie wartością jest i delikatnie wskazujesz dobre rozwiązania, to naprawdę jest cenne. Zawsze mobilizujesz mnie (pewnie nie tylko mnie) do zastanowienia, do refleksji i za to wielkie dziękuję:) pozdrawiam i dziękuję również za odwiedziny na moim bloogu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za tak miłe słowa:) Cieszę się, że moje wiersze skłaniają do zastanowienia i refleksji.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. kurczę, tak patrzę już kolejny raz i widzę, że piszesz bardzo podobnie do mnie :) ale czy życie jest szare? nie sądzę, skala kolorów jest znacznie bogatsza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szare czyli zmieszanie białego z czarnym. Czyli zmieszanie dwóch skrajności.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Jak znajdziesz sposob na zycie to daj znac. ;D a tak powaznie to bardzo ujmujacy wiersz. Troche wyczuwam zartu aczkolwiek pachnie doswiadczeniem.
    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiesz wszystkie wiersze piszę na podstawie własnych doświadczeń i uczuć. Zresztą chyba wszystko to co się pisze świadczy w jakiś sposób o autorze.
    W jakim sensie wyczuwasz żart?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. W aspekcie wiary, religijnosci, komunii.. ;) Czy sie myle ? Tam gdzie napisales ze wielu z nich nie ma z wiara nic do czynienia nie chodzi takze o Ciebie ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Spostrzegawcza jesteś:) Kiedyś byłem bardzo pobożny i głęboko przeżywałem swoją komunię czy bierzmowanie. Ale od kilku lat prawie w ogóle nie chodzę do kościoła i mam zupełnie inne myślenie. W wierszu chodziło mi o to, że w Polsce obrzędy religijne to bardziej tradycja niż wiara. Na przykład komunie to dawanie drogich prezentów, a śluby to biała sukienka, obrączki, sypanie ryżem itd.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja po prostu uwielbiam pytanie z jezyka polskiego: co autor mial na mysli. ;P
    Masz racje aczkolwiek mam wrazenie, ze to juz sie zmienia. Mam kilku znajomych z poboznych rodzin a po urodzeniu dziecka chrztu nie bylo, slub tylko cywilny... To chyba zmiana mentalnosci w mlodych pokoleniach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno się zmienia. Jeszcze kilkanaście lat temu nie do pomyślenia było, żeby kobieta samotnie wychowywała nieślubne dziecko albo żeby para mieszkała bez ślubu. Obecnie to norma.

      Usuń
  18. Prawdziwy z Ciebie filozof Maks :-D

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeważnie lubię pisać krótko, zwięźle i na temat. Ale w wierszach pozwalam sobie na filozofowanie:)

    OdpowiedzUsuń