12 listopada 2013



Czy sztuki walki i joga są szatańskimi wynalazkami?



Niektórzy księża uważają, że joga i wschodnie sztuki walki są szatańskimi wynalazkami. Czyli mówiąc w skrócie sprowadzają osoby, które je trenują na złą drogę. Problem jest ogromny, ponieważ jogę i sztuki walki trenuje w Polsce setki tysięcy osób. Sama japońska sztuka walki karate ma kilkadziesiąt odmian. A istnieje jeszcze wiele innych wschodnich sztuk walki np. koreańskie taekwondo czy chińskie kung fu. Ja sam przez kilka miesięcy trenowałem taekwondo, ale nie przestałem trenować z powodu złych mocy, tylko z powodu kontuzji i powodów logistycznych. Nie widziałem natomiast aby ludzie trenujący doznawali jakichś złych przeżyć, wręcz przeciwnie, czerpali przyjemność z treningów. Nie trenowałem nigdy jogi, ale znam osoby, które trenują i twierdzą, że daje im dużo spokoju i odprężenia.
Dla mnie mówienie, że sztuki walki i joga są szatańskie jest tak samo śmieszne jak straszenie dzieci dynią i Hello Kitty.

24 komentarze:

  1. Nie słyszałam jeszcze o tym.. Można by rzec: czego to księża nie wymyślą ;) Ja uważam, że joga wycisza, daje pewną równowagę, tak jak napisałeś spokój więc co w tym złego? Z kolei sztuki walki na pewno pozwalają na odreagowanie, uczą wytrwałości, cierpliwości i zdrowej rywalizacji. Nie wiem w jaki sposób mogłyby negatywnie wpływać na człowieka. Uzasadniali to jakoś? ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektórzy księża twierdzą, że joga i sztuki walki poprzez pewną duchowość dopuszczają działanie złych mocy. Chodzi o to, że podczas ćwiczeń jogi czy niektórych sztuk walki potrzebna jest pewna dawka medytacji..

    OdpowiedzUsuń
  3. Aaaa ;) i w tym czasie dusza może zejść na złą drogę.. Nieźle to sobie obmyślili ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja słyszałam o tym w tv, jakiś czas temu..dowiedziałam się o jodze, że jest jak tarot i wróżenie z kart, że otwiera duszę i ciało na złe moce, na diabła. Pierwsze mnie to śmieszyło, nie mogłam uwierzyć co osoba wygaduje...ale sama nie wiem czy w to wierzyć czy nie. Wiem, że wiele osób praktykuję jogę i jest bardzo popularna, nawet przez kobiety w ciąży.
    Sama zamierzam zrobić jeszcze jego podejście do jogi.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli chodzi o tarota czy wróżki to trzymam się od tego z daleka. Ale nie wierzę, że ćwiczenia mogą sprowadzać złe moce. Jestem ciekawy opinii blogerów i blogerek ćwiczących jogę..
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. kiedyś pokłóciłam się ze znajomą, tzn. ona obraziła się, kiedy poddałam pod wątpliwość jej słowa, że Hello Kity to ukryte przesłanie satanistów... ludzie szukają zła tam, gdzie go nie ma, interpretują, nadają własne znaczenia przedmiotom, zdarzeniom, które w rzeczywistości są całkowicie pospolite i nie groźne.
    Co do jogi -dla mnie to błogosławieństwo na bóle kręgosłupa, kilka lat temu przy poważnym schorzeniu kręgosłupa gdyby nie ćwiczenia z zakresu jogi pewnie nie byłabym wstanie już się wyprostować i stanąć na własnych nogach i zapewniam, że to nie był efekt działania "czarnych mocy", ale właściwie dobranych i precyzyjnie wykonywanych assan. Jogę polecam naprawdę cudownie działa na kręgosłup i na układ nerwowy(lekcje świadomego oddechu), polecam i proszę się nie bać, zła można doświadczyć np. przebywając w sekcie, a nie na macie ćwicząc np. kobrę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie się wydaje, że osoby wszędzie widzące spisek i złe moce, po prostu nie są zdrowi psychicznie i narzucają swoje chore myślenie innym.
    Piszesz, że ćwiczenie jogi pomogło Ci leczyć schorzenia kręgosłupa. Bardzo fajnie więc, że są takie ćwiczenia i dużo ludzi ćwiczy jogę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze znajdzie sie ktos, kto widzi gdzies szatanskie moce. Mozna tak samo powiedziec, ze internet to szatan ( jak moja babcia, ktora probuje odczytac maila).
    Kazdy widzi co chce w czym chce.
    A co do Jogi to tez lubie. Odprezajace, pozwalajace sie zatrzymac w pewien sposob. A co do ''leczenia'' joga... temat taki sam, czy Altacet czy inne komercyjne smarowidlo leczy stan zapalny miesnia... Temat rzeka i bez plety...

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do internetu to już coraz więcej starszych osób umie się w nim poruszać:)
    Myślę, że nieważne czy jest to joga, sztuki walki czy pływalnie. Każda aktywność fizyczna jest dobra i w pewien sposób leczy i poprawia funkcjonowanie organizmu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie kwestionuje, czy starsi ludzie potrafia sie poruszac w internecie. Potrafia. Faktycznie coraz wiecej ich ma taka zdolnosc. Dobrym przykladem jest moj dziadek, ktory smiga po portalach i innych a jest juz po 80-tce. Ale musze przyznac, ze mam ubaw kiedy slysze, babcie krzyczaca na komputer rozne wiazanki bo jej link nie chce sie otworzyc... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie też szokuje, gdy jakiś 80 latek podpierający się laską klnie jak szewc. Ale z drugiej strony dlaczego 80 latek nie może przeklinać a 40 latek może:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chodzilo, mi o to ze nie moze. Sama w domu sobie przeklne czasami, bo w pracy nie moge. Kazdy moze sobie przeklinac. Nawet na studiach uslyszalam, ze czlowiek, ktory przeklina zazwyczaj jest bardziej zrelaksowany. Ale musze sie przyznac, ze uslyszec to od 40 latka nie jest tak smieszne jak od 80 latka. Moze to tez kwestia dobranych slow jakie oni dobieraja ? :)

      Usuń
  12. Księża wszędzie widzą szatańskie wynalazki, już słyszałam mnóstwo tego typu wypowiedzi np. że przejawem satanizmu jest układanie pasjansa na komputerze itd. ale najciemniej jest pod latarnią i lepiej dla wszystkich by było jakby przejawów działania szatana szukali u siebie, bo po ostatnich aferach widać gdzie tak na prawdę powinni tępić "działanie szatana".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że już nie ma inkwizycji bo by nas wszystkich tu komentujących spaliła za takie dyskusje..
      Z tym pasjansem to już chyba przegięli:)

      Usuń
  13. Joga to odprężenie ciała i relax dla duszy, cóż tam gdzie niezrozumienie tam pojawia się szatan, a tak naprawdę rogatego stwora należy szukać w złych i często agresywnych zachowaniach ludzi
    Pozdrawiam
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uważam, że o wiele gorsze są agresywne i chamskie zachowania ludzi niż pożyteczna joga czy inne ćwiczenia.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Takie poglądy mają chyba tylko totalnie skrajni katolicy. Tacy uważają, że każdy jest grzesznikiem i dzieckiem szatana. "Wiedz, że coś się dzieje" - mniej więcej o to mi chodzi. Normalni ludzie raczej nie mają takich przekonań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że niestety takich ludzi jest całkiem sporo. Skoro aż 30% Polaków wierzy w zamach w Smoleńsku..

      Usuń
  15. Chodzi ponoć o to, że wśród ludzi uprawiających choćby jogę jest większy odsetek opętań.. czy to prawda? Nie mam pojęcia, sama jogi nie trenuję i jakoś mnie do niej nie ciągnie więc też tego nie sprawdzę.
    Księża nieco przesadzają to fakt. Skrajni katolicy, tak jak napisał Patryk, wszystko podciągną pod złe moce. Trzeba samemu dojść do tego jakie skutki wywołują na Tobie dane działania.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też uważam, że trzeba samemu czegoś wypróbować żeby wypowiadać się o danej dziedzinie jako ekspert. Szkoda, że wielu księży uważa się za ekspertów w każdej dziedzinie życia..

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj, widzę po Twoich wpisach i komentarzach, że chyba trochę cięty jesteś na Kościół, a w każdym razie na niektórych księży?

    Ja, jeśli chodzi o księży, spotkałam w życiu trochę (przepraszam za wyrażenie) debili. Ale miałam też szczęście spotkać paru niezwykłych duchownych, którzy dzięki swojej mądrości w jakiś tam sposób wpłynęli na moje życie. Nie sądzę, że od któregokolwiek z nich usłyszałabym taką bzdurę, że sztuki walki to zło.

    Jak człowiek ma obsesję zła i grzeszności, to nawet w Hamburgerze zobaczy szatana ;-)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też spotkałem różnych księży. Byli i alkoholicy i erotomani. Znam też księdza, który jeździ 20 letnim samochodem i pości kilka razy w tygodniu. Aczkolwiek jest on na pewno chlubnym wyjątkiem.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Znam ludzi uprawiających sztuki walki, namawiają mnie do tego.To bardzo zrównoważeni ludzie, mający świadomość czego i jak chcą w swoim życiu.Tai Chi ostatnio mnie interesuje, może się przekonam.Szatańskim wynalazkiem to są pieniądze np:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Sztuki walki pozwalają utrzymać dobrą kondycję, uczą też dyscypliny i cierpliwości. A przy okazji czasami takie umiejętności mogą się przydać np. gdy zaatakuje nas ktoś na ulicy:)

    OdpowiedzUsuń