5 sierpnia 2013

4177 ofiar samobójstw w 2012 roku w Polsce

W 2012r. roku w Polsce z powodu samobójstw zmarło 4177 osób. A wiele prób samobójczych nie zakończyło się śmiercią. Prób samobójczych było wiele tysięcy i nie sposób tego policzyć. Jest więc potężna liczba osób w naszym kraju, które myślą o samobójstwie i o sposobach jego realizacji. Napisałem kiedyś wiersz o samobójstwach. Samobójstwa opisane w wierszu są autentyczne, jednego byłem nawet świadkiem.

blok przy broniewskiego
nieważne które piętro
postać kobiety
wyłania się z okna
spada uderzenie
krew ludzie
karetki hieny
a gra musi
toczyć się dalej

blok przy chrzanowskiej
tym razem szybko
i bez świadków
pistolet głowa
kula w mózg

tory kolejowe
przy krakowskiej
na torach dziewczyna
jedno dziecko na ręku
drugie dziecko
nie zdążyło
zobaczyć tego świata
została tylko
czapka na lokomotywie

dach bloku przy sportowej
skok
2 sekundy do końca świata
drzewo gałęzie
jednak świat
jeszcze trochę potrwa


5 komentarzy:

  1. nie lubię tematu samobójstw, głównie dlatego, że w jednym roku straciłam dwie osoby w ich skutek... to zawsze jest dramat tego, który ginie i tych, którzy zostają...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój dobry kolega też zmarł z powodu samobójstwa.. Rzeczywiście to jest trudny temat, na pewno jest to tragedia dla rodzin i krewnych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja kuzynka zginęła w ten sposób ponad 8 lat temu, a ja i tak często wracam do tych bolesnych wspomnień... Samobójstwo to zawsze i starta i porażka; tej osoby, która odeszła, tych, co pozostali i całej otaczającej społeczności... by to się stało musi "nawalić" kilka czynników...

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo, tutaj już dużo lepiej! Czytelnik fajnie klei te Twoje relacje w głowie i oblepia je własną plastyką. LAJK! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo trudny temat, dlatego starałem się w prostych słowach go opisać. Bez zbędnego koloryzowania i wzniosłych słów.
    Każdy może rozwinąć te historie ludzi.

    OdpowiedzUsuń