6 czerwca 2013



Dlaczego kobiety żyją o wiele dłużej niż mężczyźni?     

Średnia długość życia mężczyzn w Polsce wynosi 72 lata, natomiast kobiet 80lat. Skąd wynika tak duża różnica? Skąd bierze się to, że kobiety żyją przeciętnie 8 lat dłużej od mężczyzn? Myślę, że odpowiedź jest bardzo prosta. Weźmy za przykład używki. Papierosy pali dużo więcej facetów niż kobiet. Alkohol jest nadużywany najczęściej przez facetów. Wystarczy wejść do pubu lub stanąć pod sklepem monopolowym i widać jaka płeć stanowi większość klientów. Narkotyki to też domena płci brzydkiej. A więc pierwszy powód krótszego życia mężczyzn to nadużywanie alkoholu i narkotyków i palenie fajek. Drugi powód według mnie to skłonność facetów do ryzykownych zachowań. Szybka jazda samochodem i nieprzestrzeganie przepisów, a potem zderzenie z drzewem lub tirem. Skok na główkę na płytką wodę i złamany kręgosłup lub śmierć. Bójki w szkole, bójki w trakcie imprez, bójki na stadionach i ustawkach w lasach. Polscy mężczyźni lubią ryzyko. Nie lubią natomiast chodzić do lekarza i badać się regularnie. Często bardziej dbają o swoje auta niż o zdrowie i to jest moim zdaniem trzeci powód ich krótszego życia. Tych powodów na pewno jest dużo więcej. Sam jestem facetem ale jestem trochę ewenementem bo nie palę papierosów, nigdy nie ćpałem, a alkohol piję raz na jakiś czas. Nigdy nie skakałem na główkę na płytką wodę, zawsze unikałem bójek. Co prawda jestem przeciwnikiem leków i lekarzy ale za to badam się regularnie. Badam krew, mocz, robię RTG, USG i inne badania. Staram się też w miarę zdrowo odżywiać, unikam fast foodów, uprawiam sport. Nie jestem idealny i dużo mi jeszcze brakuje, ale myślę, że żyję zdrowo.  A faceci sami sobie są winni, że tak krótko żyją.

3 komentarze:

  1. Też wydaje mi sie, że ten krótszy wiek to wina złych przyzwyczajeń, nawyków, ale przy tym kobiety częściej chorują...Można by się tak przerzucać kto co bardziej, ale do tematu - To jestes wyjątkiem, większość facetów idzie do lekarza jak sa już jedną nogą na tamtym świecie, a auto to priorytet, trzeba umyć, zajrzeć do warsztatu, dobrze wyposażyć, a serce przecież pokuje i przestanie, prawda? To po co się martwić. W ogóle to u kobiet jest większy nacisk na dbanie o siebie, reklamy, kampanie, panowie zostali dobrze z tyłu, szkoda tylko, że nie ma tendencji do zmiany tego, i nadal auto jest ważniejsze.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Maks :) Dobre pytanie, ja mślę, że dlatego żyją dłużej, bo po prostu umieją sobie lepiej radzić z emocjami niż my, faceci. Samotniczka też dobrze napisała, że "u kobiet jest większy nacisk na dbanie o siebie," - zgadzam się. Może stąd ta różnica? pozdrawiam serdecznie :)
    http://ddawsieci.blog.onet.pl/
    popo14

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgodzę się z Wami. Samotniczka masz rację, że kobiety przykładają dużo większą wagę do wyglądu i zdrowia niż faceci. Choć na szczęście ostatnio faceci zaczynają częściej uprawiać sporty i dbać o wygląd.A to przekłada się na zdrowie.
    Popo masz rację, że kobiety lepiej radzą sobie z emocjami. Kobiety często wypłaczą się w ramię przyjaciółki jak mają jakieś zmartwienie. A faceci zamiast wyrzucić złe emocje wolą napić się piwa czy zapalić szluga a złe emocje rozsadzają ich od środka. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń