7 maja 2013


Nic na siłę, a to czego pragniemy przyjdzie samo

Kilka lat temu chciałem zmienić pracę. Pomimo, że nie było żadnych odpowiedzi na CV, które składałem w różnych instytucjach i firmach to byłem dobrej myśli i miałem takie wewnętrzne przeczucie i spokój, że na pewno zmienię pracę na lepszą. Podjąłem wielkie ryzyko i złożyłem wypowiedzenie w mojej dotychczasowej pracy. I w ten sam dzień zadzwonili do mnie z innej firmy i zaprosili na rozmowę kwalifikacyjną a później zatrudnili!! A wcześniej przez kilka miesięcy nikt z jakiejkolwiek firmy  nawet nie odpowiedział na moje CV!. Potraktowałem to jako znak i przeznaczenie..
W ostatnich miesiącach wysyłałem bardzo dużo CV, ciągle też myślałem i gadałem z różnymi osobami o tym, że chcę szybko zmienić pracę bo moja obecna praca jest nisko płatna i bardzo stresująca. I przez to moje napinanie się i pośpiech niewiele brakowało bym został oszukany i okradziony. Byłem na kilku rozmowach kwalifikacyjnych. Jedna firma okazała się organizacją przestępczą, która wyłudza dane osobowe i dane z kart kredytowych. Inna firma natomiast stosuje kary finansowe, które może nałożyć na swoich pracowników praktycznie bez powodu. A kary wynoszą kilka tysięcy złotych. Po tych przykrych i smutnych doświadczeniach odpuściłem poszukiwanie pracy na siłę. Już się tak nie napinam i nie stresuję, że muszę jak najszybciej zmienić pracę. Może naiwnie ale wierzę, że lepsza praca sama do mnie przyjdzie..

6 komentarzy:

  1. Coś w tym jest, na siłę raczej nic się nie udaje. Pewnie, można się starać i robić wiele, by np. uzyskać dobrą pracę. Ale nie zawsze się udaje. Na wiele mamy wpływ, ale nietstety nie na wszystko. Dziś jest wielu naciągaczy. Ale myślę, że z czasem znajdziesz odpowiednią pracę, czasem przypadek może trafić, że akurat coś nowego się pojawi na horyzoncie:) Życie jest nieprzewidywalne, powodzenia :)
    pozdrawiam :)
    popo14
    http://ddawsieci.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Najgorsze jest to, że od kilku lat jest kryzys gospodarczy i końca nie widać. Mam kilku znajomych, którzy mimo skończonych studiów albo odbytych różnych kursów zawodowych nie mogą znaleźć zwykłej, prostej pracy.
    Ja jednak wierzę, że uda mi się znaleźć lepszą pracę niż mam teraz ale nic na siłę bo wtedy nic się nie udaje.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoja wiara i siła są imponująco, mobilizujące, motywujące i bardzo budujące :) cudownie się czyta słowa człowieka, który nie odpuszcza, wierzy w siebie, w życie i pragnie tego co lepsze, nie tracąc nadziei, że to jest absolutnie możliwe do spełnienia:) trzymam kciuki za Ciebie:)

    Jenny_Forever

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za Twoje pocieszające i budujące słowa:)A z tą wiarą to różnie jest bo gdy przeglądam ogłoszenia o pracę to można czasem się załamać. Ale nie poddaję się i w końcu musi się udać.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami nie warto robić coś na siłę, wtedy nie przynosi to zamierzonego skutku. Bardzo często jest tak, że dopiero jak się wyluzujemy, odpuścimy, nie szukamy na siłę, nie chcemy na siłę czegoś zmienić to wtedy niespodziewanie się udaje. A takie niespodzianki i zaskoczenia są lepsze niż niemiłe rozczarowania wiązane dużymi nadziejami i zakończone na niczym.
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz rację. Gdy pozornie wydaje nam się, że już nam na czymś nie zależy i się nie spinamy to wtedy coś przychodzi samo jakby od niechcenia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń