13 kwietnia 2013



Czy prawdziwa przyjaźń istnieje?


Nie wiem czy istnieje prawdziwa przyjaźń.. 
Miałem kiedyś przyjaciółkę. Przynajmniej tak o niej wtedy myślałem. Mogłem z nią rozmawiać o różnych trudnych i wstydliwych dla mnie tematach. Pocieszała mnie gdy byłem smutny, przekazała mi różne mądrości życiowe. Niestety po jakimś czasie okazało się, że okłamała mnie w wielu sprawach. Bardzo przeżyłem i dużo wycierpiałem przez to, że nasz kontakt całkowicie się urwał, a z kolei byłem wściekły jak dowiedziałem się o tym, że mnie okłamała i oszukała.
Miałem kiedyś dobrego kolegę, z którym często się spotykałem, często razem piliśmy, często nocowaliśmy u siebie. Gadaliśmy o różnych trudnych tematach, o których faceci często wstydzą się mówić. Nasza przyjaźń trwała bardzo długo. Niestety gdy kilka lat temu przeprowadziłem się do innego miasta w celu znalezienia pracy, nasze kontakty prawie się urwały. Okazało się, że mój dobry kolega jest zazdrosny o to, że znalazłem mieszkanie i pracę w dużym mieście a on został na wsi i pracuje niedaleko od swojego domu. Nigdy tego wprost nie powiedział ale wiem, że o to tak naprawdę chodzi a nie o odległość jaka nas dzieli.
Miałem także kilku dobrych kolegów, z którymi nagle urwały się kontakty gdy wyjechali zagranicę do pracy lub z innych powodów przestali się odzywać do mnie albo ja do nich. A Wy jak myślicie, czy prawdziwa przyjaźń istnieje?

4 komentarze:

  1. oczywiście, że istnieje :) muszą się tylko spotkać właściwe osoby, a wtedy powstaje taka przyjaźń jak ta w moim życiu-od drugiej klasy szkoły podstawowej aż do dziś czyli 29 lat... przyjaźń kwitnie, gdy tworzą ją piękne dusze, z całego serca życzę Ci takiej przyjaźni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję Ci takiej przyjaciółki:)Zgodzę się z Tobą, że istnieje prawdziwa przyjaźń. Ja niestety mam trochę inne myślenie bo kilka moich przyjaźni się skończyło tak jak opisałem w poście. Poza tym znam wiele przypadków wśród krewnych czy znajomych, w których przyjaźnie kończyły się bo ktoś się wzbogacił albo zbiedniał albo zachorował.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam podobnie, wiele koleżanek z którymi urwały się kontakty, brakło tematów ale to nigdy nie były przyjaciółki. Prawdziwej, z którą kontakt przetrwa wszystko, a podczas spotkania nie będzie końca rozmów nigdy nie miałam dlatego, nie wiem czy przyjaźń istniej (?) :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że mamy taki światopogląd jakie były nasze przeżycia i doświadczenia. Ja nie doświadczyłem w życiu prawdziwej przyjaźni ale wierzę, że istnieje i Tobie też jej życzę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń