26 marca 2013

Praca zawodowa:źródło cierpienia czy satysfakcji?

Dla mnie praca zawodowa jest źródłem dużego cierpienia i małej satysfakcji. Wiem, że bezrobocie w Polsce wynosi kilkanaście procent. Wiem, że wiele osób po skończeniu studiów nie może znaleźć pracy. Wiele osób dobrze wykształconych, znających języki obce, zdolnych, kompetentnych pracuje na umowach śmieciowych albo na czarno. 
Nie zmienia to jednak faktu, że nie lubię swojej pracy i wykańcza mnie ona psychicznie. Byłbym w stanie ją zaakceptować gdyby zarobki rekompensowały presję psychiczną i obowiązki, które muszę wykonywać. Przez kilka lat narzekałem na pracę ale nie robiłem nic żeby ją zmienić. Dopiero w ostatnim czasie zacząłem szukać ofert pracy i wysyłać dużo CV. Oferty pracy przeważnie dotyczą umów śmieciowych i nisko płatnych albo wymagających określonych specjalizacji. Ale jestem dobrej myśli, trzeba próbować i w końcu coś znajdę. Mam to szczęście, że skończyłem studia, pracuję od kilku lat, mieszkam w dużym mieście więc mam dużo większe szanse na znalezienie satysfakcjonującej i dobrze płatnej pracy niż wielu ludzi mieszkających w małych miejscowościach w Bieszczadach czy na Mazurach. A jak ktoś jest ambitny i pracowity to i tak osiągnie sukces. Mój ulubiony polski reżyser Wojciech Smarzowski pochodzi z małej miejscowości na Podkarpaciu.   

4 komentarze:

  1. Twoja wiara, siła i determinacja są godne naśladowania:) tak trzymaj, wiara to 3/4 sukcesu:) powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że z czasem potrafimy zmienić myślenie i podejście do wielu spraw. Pracę zawsze można zmienić jak tylko nadarzy się okazja, a próbować trzeba zawsze. Bo kto nie ryzykuje ten nie ma...nic samo się nie zdarzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio nauczyłam się powierzać to wszystko Bogu. Szukałam pracy, będąc praktycznie bez jakichkolwiek wizji, nadziei.. aż praca sama do mnie przyszła..:-)

    Na mitingach AA kiedyś usłyszałam, że człowiek chory na serce nie idzie pracować na budowę, mimo bezrobocia, bo wie, że to dla niego niezdrowe.. :-)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  4. Trudno obecnie o dobrą, naprawdę satysfakcjonującą pracę. Nie dla każdego starcza, ot, cała prawda...

    OdpowiedzUsuń