12 marca 2013

Jak znaleźć dobrego psychologa..

W swoim życiu chodziłem na terapię do 3 psychologów. Wszyscy byli bezpłatni, na ubezpieczenie zdrowotne. Prywatnie z pomocy psychologa nie korzystałem nigdy. Myślę, że w każdym zawodzie pieniądze grają dużą rolę, więc w prywatnych gabinetach psycholodzy bardziej przykładają się do terapii ale można znaleźć dobrego psychologa także bezpłatnie. 
Do dwóch psychologów chodziłem krótko. Nie układała mi się w ogóle z nimi rozmowa i terapia. Myślę, że wynikało to z tego, że oboje byli młodzi, niedoświadczeni i dopiero uczyli się tego zawodu, może po części też z moich uprzedzeń. 
Do trzeciego psychologa chodziłem kilka lat. Czasami nie mogłem się doczekać wizyty u niego, czasami z kolei strasznie trudno było mi wejść do jego gabinetu. Z perspektywy lat myślę, że warto było chodzić na terapię do tego psychologa. Bardzo dużo mi to pomogło, nauczyło też, że jak samemu sobie nie pomogę to nikt mi nie pomoże. Brutalna prawda ale cenna żeby poradzić sobie w życiu. 
Z drugiej strony jestem wdzięczny mojej mamie, która widząc moje zachowanie (zamykanie się w sobie i w swoim pokoju jako kilkunastoletni chłopak) zaprowadziła mnie na siłę do tego psychologa. Na początku byłem wściekły i wystraszony ale teraz myślę, że czasami trzeba kogoś do czegoś zmusić żeby mu pomóc. Chodzi mi oczywiście o rodziców i ich dzieci a nie o osoby dorosłe. 
Myślę, że nie ma się czego wstydzić i warto pójść do psychologa. Warto też szukać odpowiedniego dla nas terapeuty i nie zrażać się początkiem terapii. Początki zawsze są najtrudniejsze.
          

3 komentarze:

  1. Brawa dla Mamy, że zauważyła problem i zaczęła od razu działać. Trzeba mieć oczy otwarte na każde nietypowe zachowanie swojego dziecka, ale tak wiele rodziców nie zauważa drobnych a zarazem niepokojących zmian.
    Wiele mężczyzn myli psychologa z psychiatrą i stąd bierze się ich oburzenie i złość...bo przecież nie będę chodził do psychiatry!

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, wiele osób myli zawód psychologa, który leczy rozmową z zawodem psychiatry, który leczy przepisując leki. Wielu ludzi uważa też, że pójście do psychologa to powód do wstydu i okazanie słabości.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Psychoterapia to najskuteczniejsze narzędzie w leczeniu Naszych dusz...
    Jest jak lekarz i jeśli ktoś się wstydzi by pójść do psychologa to ma większy problem niż mu się wydaje. Bardzo dobrze zrobiła Twoja mama prowadząc Cię do gabinetu psychologicznego, najważniejsze to zadbać i zatroszczyć się o siebie i nieważne czy wymaga to wizyty u psychologa czy psychiatry, liczy się efekt końcowy, to ma pomóc i taki jest cel:)
    Kilka razy korzystałam z pomocy psychologa i za każdym razem to było to coś najlepszego, co mogłam dla siebie zrobić dlatego dziś polecam każdemu, kto czuję taką potrzebę. trzymam kciuki za Ciebie:) powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń